Op deze pagina kun je veelgestelde vragen en de bijbehorende antwoorden vinden. Staat jouw vraag er (nog) niet bij, neem dan contact op met de ledenadministratie. Dat kan via een contactformulier of door rechtstreeks een mail aan ledenadministratie@openluchtbadzwolle.nl te sturen.
Je bent zo oud als je je voelt!! Volgens onze statuten is vrijwilligerswerk verplicht tot je 70 jaar bent. Langer doorgaan mag altijd. En ben je fysiek niet in staat om tot je 70e vrijwilligerswerk te doen, dan kun je een vrijstelling aanvragen via ledenadministratie@openluchtbadzwolle.nl
Hiervoor is wel een toestemmingsformulier nodig om je medische indicatie te mogen archiveren in ons ledensysteem. De ledenadministratie helpt je graag verder!
Het bankrekeningnummer van Vereniging Openluchtbad Zwolle is: NL18 ABNA 0523 4272 71.
Het Openluchtbad heeft twee vertrouwenscontactpersonen (VCP). Kijk bij VCP voor meer informatie.
Als je geen lid meer van de vereniging wilt zijn, dan kun je je lidmaatschap opzeggen. Dit dien je schriftelijk en voor 1 december van het jaar voorafgaand aan het nieuwe seizoen te doen. Je kunt je opzegging mailen naar ledenadministratie@openluchtba
Heb je je abonnement vorig(e) ja(a)r(en) niet opgehaald en wil je weer lid worden dan kan dat, maar betaal je wel 5 euro inschrijfkosten. Haal je je abonnement niet op, dan betekent dit dat de vereniging je financiële bijdrage maar ook je vrijwilligerswerk moet missen. Conform de statuten zal de vereniging hier tegen optreden. Regelmatig ontvang je van ons een reminder waarin wij je attenderen op je lidmaatschap en de bijbehorende verplichtingen richting de vereniging.
Ieder lid heeft het recht om tien (10) keer per seizoen een betaalde introducé mee te nemen; dit is geregeld per abonnementskaart. Zij gaan mee onder begeleiding en verantwoordelijkheid van een lid. In seizoen 2024 betalen introducees 6,50 euro per bezoek.
Het aantal leden is beperkt tot 8500. Die limiet is nodig om de veiligheid te kunnen waarborgen. Dit aantal werd in het verleden niet gehaald. De laatste jaren krijgt de Vereniging echter steeds meer leden, waardoor de kans groot is dat de inschrijving tijdens het seizoen wordt gesloten. Je kunt dan helaas niet meer inschrijven, ook al was je in het verleden lid. Van leden die op dat moment niet hebben verlengd wordt de account verwijderd. Als je het jaar erna opnieuw een abonnement aanvraagt, moet je een nieuwe account aanvragen. Je kunt dan als nieuw lid een nieuwe pas aanvragen en administratiekosten (in 2024 €5 per pasje) betalen.
We houden een actief ledenbestand aan. Als je jouw abonnement niet hebt verlengd, dan wordt je account per 1 juni verwijderd. Als je later alsnog een abonnement wilt, dan moet je een nieuwe account aanvragen. Je kunt dan als nieuw lid een nieuwe pas aanvragen en administratiekosten (in 2024 €5 per pasje) betalen.
Nee, als je lid wordt van onze vereniging, blijf je lid tot wederopzegging. Wel moet je aan het begin van elk nieuw seizoen je abonnement betalen en je vrijwilligerswerk voor dat seizoen inplannen. Wil je opzeggen, dan moet dat vóór 1 december voorafgaand aan het nieuwe seizoen. Zeg je niet op en betaal je niet aan het begin van het seizoen, dan verwijderen we je per 1 juni uit het systeem. Dit om vervuiling van het ledenbestand te voorkomen. Vergeet de verlenging van je abonnement dus niet!
Kinderen tot 16 jaar mogen niet zelf vrijwilligerswerk uitvoeren, hiervoor zijn en blijven de ouders verantwoordelijk. Vanaf 16 jaar mogen kinderen zelf vrijwilligerswerk uitvoeren, maar voor de kassa en toezicht moet je, ivm de verantwoordelijkheid die dat met zich meebrengt, 18 jaar zijn.
Ja, maar alleen voor die persoon. Vermeld in je opzegging duidelijk dat het gaat om één lid en dat de andere leden lid blijven.
Als je inlogt op mijn.openluchtbadzwolle.nl en je scrollt helemaal naar beneden, dan staat daar aangegeven wanneer je je vrijwilligerswerk moet uitvoeren. We adviseren je om deze data in je agenda te zetten. Onze vereniging draait op vrijwilligers, het is dus belangrijk dat we er van op aan kunnen dat vrijwilligers er op de afgesproken tijden zijn.
Nee, dat hoeft niet. Als je je profielfoto actualiseert, dan staat deze in ons systeem. Onze kassamedewerkers zien bij het scannen van de badpas de geactualiseerde foto op het scherm. Let er op dat je profielfoto een duidelijke foto van je gezicht moet zijn.
Dan moet je een nieuwe bestellen. Bij het online verlengen van het abonnement kun je aanvinken voor welk gezinslid een nieuwe badpas moet worden gemaakt. Dat kost €5 per pasje. Dit is gelijk aan het opnieuw aanvragen van een badpas gedurende het seizoen (bijvoorbeeld als je hem hebt verloren).
Als er binnen een gezin meerdere personen lid zijn, dan wordt het A-lid gezien als de hoofdaanvrager. Je kunt het A-lid niet zelf verwijderen en/of vervangen door een ander persoon. Als je dit wilt doen, neem dan contact met de ledenadiministratie op. Dit kan via het contactformulier of door rechtstreeks een mail aan ledenadministratie@openluchtbadzwolle.nl te sturen.
Mail hiervoor de naam of namen, geboortedata en foto’s naar ledenadministratie@openluchtbadzwolle.nl. Maak voor elk nieuw lid €50,00 (€45,00 + €5,00 eenmalige inschrijfkosten) over naar Vereniging Openluchtbad Zwolle, NL18 ABNA 0523 4272 71 onder vermelding van lidnummer en naam rekeninghouder. De ledenadministratie maakt na ontvangst van betaling de badpassen in orde, waarna u deze kan afhalen bij de kassa van het Openluchtbad. In de voorverkoop (voordat het seizoen start) is het €5 goedkoper. Dit zijn bedragen van 2024.
Dat hangt af van de geboortedatum van je kind. Wanneer je kind op 1 mei van het betreffende zwemseizoen nog geen jaar oud is, mag het in het betreffende seizoen gratis het bad in. Is je kind één jaar of ouder dan wordt het reguliere tarief in rekening gebracht.
Er is altijd één persoon de hoofdaanvrager, ook wel het A-lid genoemd. Bij het afsluiten of verlengen van een abonnement voert dit A-lid als eerste stap zijn of haar gegevens in en krijgt dan een uniek lidnummer. In de tweede stap kunnen overige gezinsleden toegevoegd worden. Alle leden ontvangen een eigen badpas met hetzelfde lidnummer.
Iedereen kan lid worden van het Openluchtbad. Voor gezinnen en huishoudens geldt een kortingsregeling; één persoon wordt hoofdlid (zgn. A-lid), de abonnementen van de partner en/of overige gezinsleden hebben een gereduceerd tarief en worden gekoppeld aan het A-lid. Met gezin of huishouden wordt bedoeld: familieleden of huisgenoten die op hetzelfde adres wonen. Indien er omstandigheden zijn waarbij dit niet van toepassing is, zoals bijvoorbeeld bij een scheiding of studerende kinderen die in de weekenden thuiskomen, besluit het bestuur hoe er met deze afwijking wordt omgegaan.
Nee, het Openluchtbad is een vereniging waar je lid van moet worden. Als lid koop je een abonnement en daarnaast verricht je een aantal uur (4 à 6 uur per abonnement) per jaar vrijwilligerswerk. Zo houden we samen de abonnementen betaalbaar en het bad open. Je kunt wel (tegen betaling) als introducé mee met een lid.